dilluns, 11 de març de 2013

Preparant la propera classe sobre els continguts

Nit d'Escola Valenciana 2013
Aquesta nit revisant els materials per la pròxima classe, m'ha sorgit la pregunta; ¿Com és que amb un tema cabdal pel disseny d'unitats i per tant, de currículum, puga passar per davant els alumnes sense produir canvis substantius en les pre-praxis que mostren ? Possiblement la manera com els faig arribar aqueix "contingut" tinga alguna cosa a veure. El treball a realitzar amb els continguts serà un ensenyament conceptual? O tal vegada té alguna cosa de procedimental? I d'actitudinal ? Hi haurà canvis, menys discurs unidireccional i més anàlisi col·lectiu i participatiu. La presentació - habitual darrerament a les classes de "teoria" passarà a convertir-se en una petxa-kutxa de tancament. Obrirem amb una exploració d'idees i coneixements previs sobre el pes que pensem tenen els diferents continguts a les diferents etapes educatives. Continuarem acudint a veus més que autoritzades sobre el tema. Caldrà reflexionar entre d'altres coses en si no tots els continguts són iguals, ni s'aprenen igual, com és que de vegades els ensenyem igual? Quina influència han de tenir els continguts en la manera d'ensenyar-los i per tant, en la metodologia aplicada. Bona nit !

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada